Diarre AB

Slängde mej precis ner i soffan en sväng, får bara ligga här 10 min max för mej själv för jag har en hel lägenhet som väntas på att få bli städad - köket för det är redan klart, bara golven kvar där inne! :)

Noel sover en sväng efter att ha fått en flaska majsvälling, han mår inte så bra eller rättare sagt kaggen mår inte så bra! Massa diarre, 9e dagen idag! :( Var in till akuten med han i onsdags för jag blev lite bekymrad över att han inte får behålla nånting som han får i sej, och börja då strula lite med maten oxå & det är inte likt han!! Sov oxå väldigt mkt utan att han gav i från sej nå reaktioner då jag klädde av och på honom..
Men det enda doktorn gjorde då var att kolla Hals, öron, lysssna, o klämde på magen!! Men han var frisk så vi fick åka hem igen.. Fick liksom inge bra råd alls vad vi kunde göra osv, ge han det han vill ha fick jag bara till råd!

Köpte hem saft o blåbärsdryck, det drack han ju men pissa ut det fast genom rumphålet då... Brydde mej inte värst mer om det, fanns ju inte så mkt jag kunde göra mer än att byta blöjjer o kläder eftersom han skiter i genom allt! Tvättmaskinen har gått varm här hemma kan jag lova, och tack o lov för att jag har en inne i lägenheten!

igår fortsatte han, värre än värst.. Sket konstant, på sej själv i sängen osv :( Åt ingenting, drycken var sisodär. Sara tyckte då att jag endå skulle ringa igen och höra med dom & självklart tyckte dom vi skulle komma tillbaka med honom.. Satt på akuten x antal timmar men denna gång fick vi mer "hjälp" dom tog blodprover, kolla honom ordentligt, pratade med oss osv.. Blodproverna visa att hans socker var lågt så han fick glass & festis, sen oxå att han är rejält uttorkad men inte tillräckligt för att läggas in men  vi skulle få i han minst 200 ml vätske ersättning igår kväll o väcka han sen efter några timmar för att ge han yttligare mer och sen ge han under dagen!!

Det var lättare sagt än gjort, fick han runt 100 ml igår kväll, 130 inatt och nu har jag fått i han ca 90 under dagen! Ska återkomma till läkarn här snart och berätta hur det går, för är det så att han inte får i sej tillräckligt så var vi välkommna tillbaka idag så lägger dom in honom med dropp!! Jag hoppas ju givetvis att vi slipper det, men behövs det så behövs det!! allt för mina barn <3<3

Jag hoppas dock att detat bajseri tar slut snart för det är verkligen inge skojj detta, och anledningen till bajsandet trodde hon var att han hittat nått på golvet o stoppat i mun, vad det kan vara vette tusan.. dammsuger varje dag här hemma men som hon sa, barn hittar ALLT!! Sånt vi inte ser sånt ser dom och hittar.. han kryper ju trotsallt runt på golvet så är väll inte så konstigt heller..  Men men blir nog väl de här!!

Liam han är hos farmor, åkte med henne dit igår :) Så vad dom skulle hitta på visste dom inte, men blir säkert nån bussvända med "faffa" roger!!!

Linda kommer ner sen och ska färga håret på mej så snäll som hon är, så slipper jag ha denna jävla utväxt!! Ska nog ner på stan sen och införskaffa mej lite nytt smink då mitt är i stockholm och har nu vart utan för LÄNGE!!

Vi åkte ju till E-tuna förra fredagen, tågbyte i katrineholm och vid bytet vart vi mer eller mindre avkastade från tåget för dom var ju tvugna att åka så den där resväskan vart totalt bortglömd, enda jag hade i huvudet var barnen! Så vart lite dyrare resa än väntat, men skojj iaf :) Fick ju lite handlat till mej och barnen iaf! Väskan är iaf i säkert förvar nu, timmys syster som bor där nere hämta den på hittegods åt oss så vi får hem den på torsda igen :D

Var på loppis på lördagen & så fyndade jag ett blått didrikson fodrat regnställ åt liam, 75 spänn! Syns inte att de är användt så mkt.. Så de köpet är jag mest nöjd över, sen fyndades det ju massa annat skojj oxå!! =D
Hela helgen var kanon med massa bus , mys, härj och kalas :) <3

Nee fan nu har klockan sprungit iväg som attan, bäst och städa klart så det blir lite helgfint här hemma så man kan bara ta de lugnt ikväll!! Blir lite myskväll med störste hjärtat ikväll men bara fram till BB börjar ;)

Ha de gött :) Bjuder på en bild på mej o lillsnörren



Kommentarer
Postat av: Michelle&AlexandersMamma<3

haha ja som klagade på att inte få några komenarer tur du förgyllde min kväll med att ha gett mej typ 4 lika ;) hihi



Hoppas magen blir bättre snart på lillfisen puss

2011-04-01 @ 21:18:09
URL: http://saraboberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0