Onsda!!

Idag är Liam hemma från dagis då han fick tillbaka febern igår, hög var den oxå 40,4 =(( Hände ingenting med alvedon så ringde till 1177 då gav dom mej rådet att åka iväg & köpa Ipren för de har bättre verkan på hög feber.. Tyckte så synd om kraken, Han bara låg & orka inte göra nånting, somna ifrån ibland så jag vart alldeles nojjig :( Åkte iaf ner till affären o köpte ipren.. När jag kom hem sov han igen, men tempa han o tempen stanna då på 40,3 så gav han ipren & skulle sen tempa han igen efter 2 timmar.. Sagt o gjort & tempen hade sjunkit ner till 38,5! Sköönt.. I mellan spydde han världens spya oxå, antagligen pga den höga febern =(( Natten var inte direkt vad jag hoppats på, men finns väll ingen som sover bra när man inte mår som man ska..

I morse tempa jag han igen, då stanna den på 38,5.. Så han fick inget i morse... Vi har legat mest hela förmiddagen i sängen o kolla bompa, sen vid elva somna han... Ganska skönt då det inte blivit mkt sömn inatt, så passa på att sova då jag med.. 12:15 vaknar han med ett leende på läpparna, men de kom inte för o stanna så länge... Gick upp o gjorde lite lunch, han åt 2 tugger o sen var de bra.. men han dricker iaf o det är huvudsaken..

Efter maten ville han bada så klart han fick det, allt för o hålla han i så gott humör som möjligt.. men så snart jag satt i honom i vattnet så börjar han gråta o vill upp igen.. Tar upp honom, sitter en stund med honom i famnen.. Passar på o tempar han när jag endå ska sätta på han blöja o den stananr nu på 40,0 =(( Så nu har han fått en ipren & nu ligger han i sängen igen o jag sitter brevid.. Tycker så himla synd om honom =//
Får se om han kanske somnar en stund oxå, idag tänker jag inte alls hålla på o förbjuda honom att sova osv när han vill, utan bättre han får sova ordentligt o kanske bli frisk så fort som möjligt...

Nee ska bädda ner mej brevid min prins nu... <3<3<3


Kommentarer
Postat av: carina

Synd att din lilla pojk är så febrig. Hoppas han blir bra snart!

Nu är det inte länge kvar så kommer din bebis. :)

Mår du bra, har du börjat tänka nåt på förlossningen? Ha det bra!

2010-06-09 @ 16:27:42
URL: http://misssericsson.blogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Jag har också upplevt att Ipren är mycket bättre än Alvedon!

2010-06-09 @ 22:55:04
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: carina

Det är bra med oss. Lilleman växer så det knakar. Han är snart 1 månad.. Det går så jäkla fort.

Trevlig helg :)

2010-06-10 @ 19:34:59
URL: http://misssericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0