Magsjuka!

I fredags fick jag äntligen min julklapp av timmy :) En ny härlig säng, & jag bara älskar den! Känns gött o ha en ordentlig säng igen.. Tusen tack kära timmy! Det som är gött är att man kan rulla in sängborden så dom inte syns :D



efter vi fått hit sängen så vart de pizza med pappa & Linda, sen körde vi hem linda & även hämta upp timmy.. Sen styrde vi bilen mot barnens farmor där dom skulle få tillbringa lite tid medans vi andra sprang inne på Ikea. Hittade lite smått o gott, inget direkt märkvärdigt men saker jag behövde iaf =) I kassan på Ikea så ringer Timmys mor med ett icke så glädjande besked, -Liam har spytt!! Så när vi kom för att hämta barnen så hade Liam fått en dusch & sin spidermanpyjamas på sej som farmor har där åt honom.. Samt att hon tvätta o hade haft skurning av soffan då allt kom där ;) vi fick ta med oss handduk o plastpåse i bilen ifall att de skulle komma mer.. Jag inbilla mej hela tiden att spyan berodde på hans jobbiga hosta men icke sa nicke, han forsatte spy i bilen så de stod klart att de var magsjuka som hägra.. Inte lätt o sitta i bil med en magsjuk grabb, gud vad ont de gjorde i mej att se han så ledsen & rädd.. Men gick väll hyffsat endå, hann in o handla med oss blåbärs soppa & lite annat att kurera sej med..

När vi ÄNTLIGEN kom hem till timmy så hoppa jag in i duschen med liam, efter det så piggna han till liten stund.. Drack en del som kom upp igen :( Sen somna han & ingen mer spya kom! Sköönt.. Jag o timmy var helt säkra på att vi inte kände ett dugg o att vi säkert kommer klara oss.. Men tjiii fick JAG, kl 23:00 till 05:00 bodde jag inne på toan typ.. Men var den bästa magsjukan jag haft om jag ska jämföra med dom jag haft de senaste 2 åren innan..

Liam vakna ganska ofta på natten o var törstig så vart inte så mkt sömn för nån av oss mer än Noel då :)

Så lördagen vart de inte många knop, bara massa mys i soffan!! Liam sa nått han aldrig sagt förut, TRÖTT och så gick han o hämta sin lilla nalle och tog timmys hand o ledde han in i sängen, dom la sej o liam somna på 2 röda! Så vart 2 timmars sömn på dagen oxå & det var välbehövligt för oss alla!

Söndagen vakna vi alla med ett gott humör, utvilade :) Så då börja vi dagen med att städa bort alla baskelusker hos timmy, bytte sängkläder o allt vad man gör efter en sådan här dum sjukdom.. Sen när vi skulle gå hem till mej för att montera sängen så kom vi båda på.. FAN vi har ingen syskonvagn här, FAN Liams overall är nerspydd.. vad göra`?? haha
Men de löste sej galant, hitta en overall från förra året som satt någolunda bra på honom så fick duga hem till mej, o så fick han gå men han orka bara halva vägen sen fick han sitta lite fint i noels vagn.. Gick super bra det där :D Alla sätt är bra utom dom dåliga...


Fixade även till helgens första middag som vi käka ihop innan liam & timmy begav sej hem till sitt!

Så såg våran helg ut, kanske inte den roligaste men ack vad mysig den har vart endå.. Liam har vart en riktigt knäbebis o myst massa <3<3 Tänk om dom kunde vara så goa när dom är friska oxå ;)

Var ju timmys helg med barnen, men har inte hjärta till o lämna barnen när dom är sjuka så valde att stanna kvar där med dom!

Idag har jag & noel haft en riktigt pysseldag här hemma, har bytt gardiner i kök, v-rum, sovrum :) vissa gardiner har jag bara bytt fönster men ah lite förändring är det ju! Samt städat lite, dragit ett varv med dammsugaren oså! Så nu ser de någolunda ut här hemma igen! Men fy fan så tomt det är utan min storprins ;( Hoppas denna vecka går riktigt fort så jag får hem han snart igen <3<3
Ska försöka ta med barnen till badhuset på lördag, vi får se! Svårt att gå själv med båda barnen till badhuset så får se om syster följer med, annars hitter vi nog på nått annat skojjigt!! =)

Nee nu ska jag ta o ringa min kära pappa som vi lyckades smitta ner & även Linda smitta vi ner :P Sprider som en jävla epedemi den där sjukan!

Ha de gött gott folk :)




 


Kommentarer
Postat av: Karin

när barn har magsjuka ska man aldrig låta dem dricka ordentligt utan man ska helst bara ge blåbärssoppa på sked lite i taget eller avslagen cola så du vet till nästa gång :)

2011-01-10 @ 21:12:32
Postat av: ThinaChelsea + Bebis i magen

Förlåt det var inte meningen att skicka ner magsjukan . . . . på mejl kanske!!! ;)



Hoppas ni blir frisk och det med basta!!!



Tänkt vad knepigt, förr när en mor var till doktor pga litet barn som inte fick i sig någon näring så fick hon en utskällning när hon berätta att hon givit blåbärssoppa, för det kunde tydligen vara motsatt effekt och göra magen ännu mer i obalans =S

2011-01-11 @ 14:41:30
URL: http://thinachelsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0