Skomakarn

Efter jag lämnat plutten på dagis idag så ringde dom från vikariepolen, dom undra om jag kunde jobba 12-16 idag & självklart kunde jag det =)) Så innan dess gjorde jag mej i ordning & så skjutsade pappa ner mej till stan så jag fick lämna in skorna, lämnade bara in vinterskorna då jag tkr dom e viktigast! Så på torsda får jag hämta dom =)
Sen förbi affärn så köpte med mej lite lunch hem, käka den oså.. sen var de dags o bege sej iväg.. tog ju inte mer än nån min att gå dit då jag bor granne med dagiset ;) gött de!! dagen gick riktigt fort & skojj har det vart!! Lite kallt o vara ute då mina fötter vart som isbitar, men resten av mej var varm.. har ju fått låna termo brallor av Sara som jag invigde idag! sköönt.. Skönare blir de med vinterskorna sen!! =))

Sen när jag sluta så gick jag o hämta liam, sen vidare hem.. vart o fixa mat, sen lek o bad med prinsen! & nu sover han så gött.. Är såå glad då han börja sova hela nätter ( nästan, brukar bara vara tutten som han tappat.. han äter iaf inte längre peppa peppa ) Märks på han oxå att han är gladare & piggare oxå.. men idag har han  inte haft nån bra mat dag så får se hur natten blir!!

Har betalt in till tradera vinsten oxå, så hoppas få dom innan veckans slut =))

händer imörn då tro? Märks då...... Jobba hoppas jag på!!

nee nu ska jag glo runt lite.. Ha de gött :)


En liten fråga bara, vet att jag har en del läsare som e mammor här =) När anser ni är en rimlig tid för ett barn runt 1-2 års åldern att lägga sej på kvällar, samt gå upp på morgon & sen sova middag? :) Tacksam för svar ;)


Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha väx upp ;) Inga rökare får pussa på mina barn och inte hålla i dom om dom inte tvättar händerna först :)

2010-02-22 @ 20:25:56
URL: http://brunettempan.blogg.se/
Postat av: Maria - Mamma till två

Hej!

Vad som är rimligt vet jag inte men kan ju tala om hur vi gör här hemma med Theo som är 1år..



Vi lägger honom för kvällen vid 19-20 (beroende på hur mycket han sovit under dagen och hur trött han är), han vaknar vid 08-09 på morgonen, på förmiddagen sover han nån timme mellan 11-12 ca och sen en stund igen på eftermiddagen mellan 15-16.. ibland mer ibland mindre men på ett ungefär ser våra tider ut så.



Ha det!

2010-02-22 @ 20:42:17
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: emelie

nej så länge de inte pussar på mitt barn och nu är det bara min farmor och mormor som röker och de träffar jag sällan.. Så tro vad du vill.. Svarar inte mer på dina kommentarer :)

2010-02-22 @ 20:49:56
Postat av: MichellesMamma och nummer 2 påväg<3

ja de ska bli mysigt o lyssna hjärtat =)



hm ja de med sov tider är ju individuellt har man märkt ;) men som ja själv gör med michelle så somnar hon mellan 19,30-20,00 och sen vaknar hon mellan 6 och 8 på morgonen.

Middag sover hon efter lunch ca 12,30-13.00



sen finns det ju dagar som är annorlunda då de är uppe längre eller kanske inte sover middag osv för ja kan säga att de lär inte dröja förrens michelle slutar sova middag =)

2010-02-22 @ 21:04:37
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: anna

Allstå det där med sov tider är svårt. Man har ju sovrutinerna efter sin vardag. Men som min son som aldrig sover ordentligt på nätterna är svårt att säga hur man ska ha sov tiderna. tycker nog det är upp till var och en

2010-02-22 @ 21:04:50
Postat av: Ziggy

Tillochmed jag sin inte har barn vet rimliga tider! Haha



Sen så detta med rökning och tvätta händer och borsta tänder, som Alla vet (ja vi med hjärnceller) så sätter sig röken även i kläder och i håret. Samt om man röker inne eller under fläkt så sätter det sig i väggar etc också!

2010-02-22 @ 21:10:48
URL: http://ceciliaboberg.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker alla ska sköta sitt!!!!! Alla är inte likadana om den som lägger sin unge sent eller tidigt har ingen annan med och göra så lägg ner och sköt erat alla är inte perfekta finns fel och brister hos varje individ!!! Börja bry er om ert eget och ta hand om det än att skita ner varan!!!!

2010-02-22 @ 21:12:52
Postat av: MichellesMamma och nummer 2 påväg<3

svar: ja endel har de lite väl olikt kanske :S men över lag alla ja känner och känner till så har de typ lika som jag, kanske inte eksakta samma tider men aldrig vet ja nån som lägger nån efter 21 elelr jo ja vet men ingen ja känner haha



Och denne anonym kanske ska sköta sitt med? och våga stå för vem den är. löjligt med anonyma komentarer

2010-02-22 @ 21:29:31
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hallojsan gumman..

Nej jag har ingen som jag kan lita på som jag vill ge ut mitt lösen till så därför kommer jag skriva såfort vi är hemma och har landat med bebis.. Men ännu har han iaf inte kommit... Kram

2010-02-22 @ 21:37:51
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hehe men du gumman du har ju redan en bebis .. En lite äldre bebis :) ja du är inte ensam om att tycka det ska bli skoj att få se honom... Vad ska du annars hitta på i veckan då? Kram

2010-02-22 @ 22:00:41
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Förstår att du vill ha ut den i din mage oxå :) vilken vecka är du i nu?

Nej vi har ingenting planerat nu! ingen ide att planera in något såhär nära tycker inte jag iaf! Kram

2010-02-22 @ 22:13:20
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

här hemma lägger vi neo kl 19 och han vaknar halv nio. Sover inget på dagen längre och inte gjort de på länge nu:)

Postat av: emelie

om du kan kolla ip gör det då istället för att hota med att du kan det ungefär lika löjligt.. och den där anna vet jag inte ens vem det är..

2010-02-23 @ 10:00:00
Postat av: bävran

Alla barn är olika!!! jag har fyra barn och alla är olika, dom har nog inte haft samma sov tider över huvudtaget. Och jag har jobbat på olika tider. Min tid med barnen har jag anpassat lite efter mig, för att få lite kvalitets tid med dom. så jag tycker inte att det finns några tider att följa.

mina barn mår bra och har utvecklats okej.

2010-02-24 @ 19:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0