Segpropp!!

Aaa är rätt seg när det gäller bloggen, men har ärligt inte haft nån lust till o blogga!!

Förra tisdagen var vi iväg på återbesök för pku test.. bad då barnmorskan ta en titt på mej där nere då jag tyckte att de var obehagligt när jag kissa, har då en bristning precis brevid urinröret som dom sydde på förlossningen.. men hon tyckte inte att stygnet satt nått bra när hon titta så hon valde att ta bort det, o sa att de skulle bli bättre inom ett par dagar.. För mellan benen förstår ni läker det lika snabbt som i munnen efter man dragit ur en tand sa hon.. Men det är rena bullshiten.. För jag är inte ens i närheten av o vara läkt där hon tog bort stygnet... Igår gav jag upp & åkte tillbaka för en ny koll.. Hon visa mej då i en spegel hur de ser ut, o de var inte fagert.. de är som ett köttsår, barnmorska tyckte inte alls de var konstigt att jag har så ont som jag har när jag kissar & förstod inte varför hon tagit bort stygnet.. eftersom stygnet satt där för o hålla ihop själva såret & förhindra att de ska svida så mkt när man kissar.. kiss innehåller salt o diverse saker & är jävligt starkt.. får stå i duschen o kissa med iskallt vatten & de börjar blir jävligt törligt.. Har inte tömt blåsa ordentligt förens idag då jag mer eller mindre inte hade nått val.. för som grädden på moset så vart jag förstoppad oxå, Och äntligen idag fick jag ut det efter att verkligen vart nödig i 2 dagar & kännt trycket, men har ej kunnat då de verkligen gjort såååå ONT.. Känner mej 10 kg lättare & har nog slagit världsrekord i stor bajskorv... I samband med att jag krysta ut min skitkörv så kom de kiss ofrivilligt.. Så nu är jag tömd i båda hål... SKÖÖÖÖÖÖÖNT kan jag lova er... Kanske inte så intressant vetande för er men en förklaring till varför jag ej vart på riktigt humör.... man har ju inte haft lust till o göra så mkt.. har nu ont både i murvan o röva men de går över.. Är iaf inte nödig längre...

Men en sak kan jag säga, hellre har jag smärtan efter ett snitt än o har så här ont i murvan & ont när jag kissar.. För det är ett helvete.....

Nog tjatat om mina problem.. Men lite får man faktiskt beklaga sej ^^

I måndas var vi till Bvc för första vägning o mätning av lillprinsen, Liam skulle oxå vägas..

Så här ser det ut för Noel:          Födelsevikt: 4730
                                                Innan hemgång: 4630
                                                på återbesöket: 4520
                                                Bvc besök: 4700

                                                Längd: Födelse 52 cm
                                                           Bvc  53,5 cm

Kan säga att han är ett riktigt matvrak & väldigt nöjd med tillvaron :) Liam var tvärtemot, han grät gärna mer än vad han var tyst o nöjd ;)

Liams vikt: 9700 & 84,5 lång.. Inte gått upp ett skit sen 1,5 års kontrollen men han följer ju sin kurva såååå fint säger hon på bvc :S Han ser ut som ett benrangel =(( Men jag älskar ju han lika mkt för det, o det viktigaste av allt är ju att han är pigg & orkar med dagarna.. Han visar inga tecken på att må dåligt så är ju säkert ingen fara, men skulle ju itne skada med lite mer hull...

Annars går de bra med båda barnen, liam vill så gärna vara med o pyssla om honom..Så han brukar få vara med o mata ibland när han vill, och sist när vi bada Noel så var liam med o tvätta honom med en tvättlapp!! Går fram till honom när han ligger i babysittern o klappar honom o lägger huvudet vid hans <3<33<3

Liam har haft oturen att dra på sej halsfluss oxå. så nu går han på pencilin i 10 dagar =(( Är ett rent helvete o få i han det.. men men!! Han fick vara frisk en månad iaf, då han hade öroninflammation o fick gå på samma hemska medicin =((

Annars då..

Snart far vi upp till gävle, ska bli gött o komma bort från stan =D Ska bli extra roligt o träffa mamma & resten av folket där uppe.. =) <3

På freda fyller jag 24 år & liam 2 år, då blir de nog lite firande med pappa o syster innan vi åker uppåt.. Sen blir de ett större kalas den 24:e!


Nee har inte så mkt att skriva nu... Men slänger in lite bilder!!




ctg när vi kom


Efter dom tagit hål på vattnet....


Värk....

Äntligen ute

7
Första mötet med bröstet..


Vägning 4730, stor herre....


Mys i sängen <3


Min stora prins <3<3



Min lill (stora) prins <3<3


Har fler bilder på kameran på dom bägge men orkar ej lägga in dom nu....

Byeee


Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis till den lille!! :)

Och du får klaga huuuur mycket som helst på såna problem som berör det där nere tycker jag för fy fan det finns fan inget som är så illa som det!! Eller jo tandvärk oxå! :P Men jag förstår dig, du lär ha det för jävligt jobbigt som det är med en nyfödd och en liten hemma och då kan man ju få slippa alla såna besvär :) Ha de bra och lycka till!!

2010-07-14 @ 14:42:53
URL: http://theresestrid.blogg.se/
Postat av: Anna

Mm, det kan vara riktigt jobbigt att gå på toa efter en förlossning, efter Albin var jag likadan, å när jag skulle göra nr 2 så var det ungefär somm att uppleva förlossningen igen fast bakvägen, om du fattar vad jag menar :-) Kändes fan som att jag sket fram en bebis till...ajaj...Kram ♥

2010-07-14 @ 16:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0