Helgen & "Ny" tv

Japp helgen har passerat med stormande steg & även måndagen!! Skönt att tråkigaste dagen på veckan är gjord :)

Fredagen så var jag över till Kga med pappa, köpte en ny vagn till Noel.. vart en emmaljunga scooter!! Älskar den vagnen, köpte även med ståbräda som liam kan stå på! Men ståbrädan är inte alls intressant för Liam men övning ger färdighet sägs det ;)

Sen på eftermiddagen så mötte jag & Noel upp Timmy & Liam, gick till coop o handla lite småsaker...Vart även lite grejs till räkmackor som vi smällde i oss på kvällen till en bra film! Mer än så hände det väll inte!

Lördagen: Åkte vi till Karlstad, gick en sväng på stan när vi kom dit.. Köpte 2 tröjjer & en t-shirt till Liam, samt en bärgningsbil med 2 tillhörande bilar & 2 nya Byggare Bob filmer! Noel fick en T-shirt (samma som Liam) och vantar o ny mössa! Han fick inte alls lika mkt som Liam men kläder har han så han kan bada i & så fick han ju faktiskt en ny vagn på fredagen :) Till mej själv fyndade jag nya solglasögon som det var rea på samt en likadan tröjja som jag köpte under min vistelse i E-tuna..  Käkade även på donken & Liam förvåna oss nått grymt, åt upp varenda pommes & en halv hamburgare ink brödet! Man blir hungrig av att shoppa!! ;)

När vi var klara på stan så gick vi & mötte upp barnens farmor, tog oss en tur till Netto där timmy köpte sej en kastrull & jag en teburk.. Sen tog vi promenad hem till Farmor! Riktigt skönt ute var det, o väldigt skönt med lite promenad :)

Väl hemma hos farmor vart de massa mys & lek.. Mot kvällen tog sej timmy ett bad med båda barnen, lite trångt men mysigt.. Dom hade väldigt skojj lät de som =D Sen var det dags & natta barn, liam somna på farmor i soffan & noel somna ganska snällt, sov lite oroligt till en början men sen så sov han på! :) Min & Timmys plan var ju att gå på bio när man barnen somnat, men när väl bägge barnen sov så kände vi att vi inte orka med att dra oss ner mot stan, så då gick jag o erika till kiosken o storhandla hem massa göttans!! Ladda hem film som vi kolla på, sen vid elva snåret vakna noel till o var hungrig.. Så timmy gick o la sej med honom så han fick äta o sen somna dom så gott båda två! Själv kom jag i säng runt 12, somna nog på 2 röda!!

Sönda: Vakna 09:30, så noel tog sovmorgon & Liam hade vaknat 09:00! (Liam sov med farmor & vi i fasters rum) Riktigt skönt med sovmorgon, dom sover så himla bra borta konstigt nog :O =) När vi vakna kom liam in & myste lite med oss, sen gick vi upp & käka frukost samt gjorde oss i ordning!! Tog yttligare en promenad ner till stan & lika skönt väder var det denna dag om inte skönare.. Skit varmt ute! Skulle gått till lek&buslandet men vi hoppa över det o gick till en lekpark istället, o så vart de o kolla i lite affärer innan tåget gick hem!! Liam var så stolt för han fick en alldeles egen tågbiljett av biljett tanten, med lite djur & saker på!! Så den ska jag klistra in i hans bok tänkte ja :)

Väl hemma i stan så vi hejdå till timmy & gick hem till oss!! packa upp lite, gjorde middag & dom vanliga sakerna som man gör i ett hem, sen var det dags för nattning! Helgen var den bästa på väldigt länge som jag haft med barnen & timmy, samt farmor & roger! :) Så himla mysigt, o skönt att komma bort lite! Så de blir de nog en repris på framöver!!

Men helgens planer som inte vart av tar vi i helgen, bio eller ute middag på fredag! Lek&buslandet på sönda! Lörda kommer ju fam boberg så då blir de att käka mat & ha det trevligt! :)

Och igår ni, fick jag mej ett hemmabio system & en ny tv.. Fast allt är begagnat!
Det jag o timmy köpte när vi bodde ihop fick jag igår, för han har köpt nytt!! Härligt nu kan jag ligga i sängen o se på tv & även ha dunka dunka här hemma! ;) Nice!!

Idag gick liam hela vägen till Dagis & han var så duktig, lite småstopp bortimellan då han hitta pinnar & allt var det var.. Jag hade räknat med att de skulle ta aslång tid då han gärna inte alltid lyssnar så bra, men han skötte sej exemplariskt idag & vi kom till Dagis en kvart för tidigt.. Min duktiga kille det, men ståbrädan skulle han minsann inte stå på ;) Imörn får det blir promenad till dagis igen, men han får åka vagn hem.. Bättre o börja lite smått med en promenad om dagen så han har vänjer sej lite mer, är ju mer trafik osv ute när han slutat dagis oxå så vill känna mej lite mer säker på de här med att han ska gå själv först!! Man ska ju aldrig lita till 100% på ett barn men ah ni fattar säkert vad jag menar!? Han gjorde mej riktigt stolt idag iaf <3<3

Bilder hade jag tänkt att bjuda på både från förra helgen o helgen som var, men kameran ligger i kd så ni får vänta! men slänger in en bild på vagnen iaf som vi köpte!!

Nu ska jag se om min lill bebis vill vakna som förövrigt blir 7 månader på torsda :O Jisses snart dags o söka dagisplats!

Ha en fortsatt bra dag!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en fin vagn :)

2011-02-01 @ 12:35:20
URL: http://camillaasvensson.blogspot.com
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

jättefin vagn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0